Mi lesz az online marketing jövője? Ügynökségi vezetőket kérdeztünk

Hazánkban jelenleg körülbelül ötmillió ember használja nap mint nap a világhálót. A szórakozáson, a kapcsolattartáson vagy a munkán kívül akkor is gyakran választjuk, ha tájékozódásról és vásárlásról van szó. Ezt érdemes vállalkozóként is kihasználni, hiszen a neten keresztül gond nélkül elérhetjük azokat a célcsoportokat, melyek relevánsak lehetnek a kínált termékek, szolgáltatások szempontjából. A design és tartalom tekintetében is napjaink követelményeinek megfelelően elkészített weboldal élete folyamatos odafigyelést igényel, de a hirdetésekben rejlő lehetőségek mellett sem mehetünk el napjainkban. Boóc Péter, a Dog & Pony online ügynökség vezetője a Programmatic és az egyéb automatizált hirdetés értékesítési módszerekben látja a jövőt, melyeket minden weboldal tulajdonos figyelmébe ajánl.

Az internet manapság minden háztartásban megtalálható, okostelefonokon keresztül pedig a nap minden percében elérhető a világháló. Kétség sem férhet tehát hozzá, hogy sikeresen működő vállalkozás ma már nem létezhet online jelenlét nélkül. De vajon elegendőnek bizonyul egy weboldal létrehozása, vagy ennél jóval többről van szó online marketing kapcsán? Nem lehet elégszer hangsúlyozni a reszponzív webdesign fontosságát, de az egyszerű, áttekinthető felhasználói felületen is múlhat a látogatók szimpátiája. Mindez azonban mit sem ér, ha a tartalommarketingre és a hirdetésekre nem fordítunk kellő figyelmet. A Google kegyeinek elnyerése, és ezzel együtt a találati listán betöltött hely mindig több tényező függvényeként alakul, melyek mindegyikére ügyelni kell a kívánt marketing célok elérésre érdekében.

Az online marketing kapcsán sokan szeretnék tudni, hogy mit rontanak el saját weboldalukkal kapcsolatban, miért nem sikerül elérni a kezdetekkor kitűzött célokat. A megfelelő csapat segítségével felmérhető, hogy a jelenleginél milyen kedvezőbb lehetőségek állnak rendelkezésre. Igény esetén akár teljesen újjáépíthető a weboldal, és a keresőoptimalizálás is megvalósítható. A folyamatos odafigyelést igénylő közösségi és egyéb hirdetési módszerek lehetővé teszik, hogy célirányosan juttassuk el az eladni kívántak hírét egyes csoportokhoz. E tekintetben a Facebook jelentősége töretlen népszerűségnek örvend, hiszen napjainkban csak hazánkban négymillió felhasználó kattint akár óránként a közösségi portálra.

Scroll to top