A keresőmarketing jelentősége a gyakorlatban

Valóban szükség van rá, vagy csak felesleges pénzkidobás? Akinek van némi fogalma arról, hogy miként működik a Google keresőmotorja, az tisztában van azzal, hogy a linképítés mennyire fontos manapság, hogyha jobb helyezéseket szeretne elérni az adott weboldal a keresőkben. Minden link egy szavazatnak számít a keresőmotorok szerint és eszerint fogja felállítani a listát egy-egy keresés alkalmával. Tehát a linképítés segítségével, egyre előkelőbb helyeket érhetünk el. Azonban korántsem mindegy, hogy milyen oldalakon kerülnek elhelyezésre a linkek.

A linképítés az off-site SEO-hoz tartozik. Az utóbbi esetében különböző weboldalakra van szükség és minél változatosabb leírásokra, amikbe belekerülnek azok a bizonyos linkek, amik a megfelelő helyre irányítják a látogatókat. A linkkatalógusokat ennek értelmében nem szabad összekeverni a linkfarmokkal, többek között ez is egy tévhitnek számít a többi mellett. Alaposan utána kell nézni ezeknek az szolgáltatásoknak, mert a hihetetlennek tűnő ígéreteknek nem sok eredménye lesz. Ha egy cég azt ígéri, hogy a linképítéssel több ezres látogatottság varázsolható néhány hét, vagy hónap alatt azt nem szabad elhinni, hiszen emellett sokat számít az onsite keresőoptimalizálás is, annak érdekében, hogy nőjön a látogatottság. A keresőmarketing szintén nagyot lendíthet egy oldal látogatottságán.

Minden kattintás egy látogatót jelent, hiszen kizárólag az fog például egy Facebook hirdetésre kattintani, akit érdekel a reklámozott termék, vagy szolgáltatás. A keresőmarketing hatékonysága vitathatatlan, hiszen rengetegen használják az olyan oldalakat, mint a YouTube, Facebook, vagy Google. Az itt elhelyezett hirdetéseket nagyobb eséllyel találják meg a potenciális látogatók. A reklámozás azonban nem olcsó, viszont a megfelelő módszerekkel kifejezetten jövedelmező lehet, ezért nem mindegy, hogy a keresőmarketing milyen módon történik.

A PPC, avagy a kattintás alapú hirdetések kezelésnél éppen az a jó, hogy csak azok után kell fizetni, akik valóban rákattintottak az adott helyen elhelyezett hirdetésre. A keresőmarketingen belül létezik egy másik fontos feladat is, ami nem más, mint a szövegírás. A keresőoptimalizált webszövegírás sokat számít a kattintások szempontjából. Azonban erre sok online marketing ügynökség nem fordít elegendő figyelmet és nem is ad elég tájékoztatást az ügyfeleknek. A virusmedia.hu vállalja a keresőmarketing tanácsadást, ám ebbe nem tartozik bele a kampány kezelése, ellenben a Full service szolgáltatással, amiben már a kulcsszókutatástól kezdve minden benne van.

Scroll to top