A TLD-nek (Top Level Domainek) nevezzük a weboldalak olyan végződéseit, mint például a .hu, a com, vagy a .eu. A TLD-k elosztásának felügyeletét a közelmúltig az ICANN látta el, azonban 2014-től megnyílt a lehetőség a vállalkozásoknak, hogy saját TLD-t jegyeztessenek be. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy potenciálisan végtelen számú TLD áll rendelkezésre.

A legnagyobb kihívás az új domain végződésekkel kapcsolatban az, hogy bár könnyebben lehet ezeket arra használni, hogy a felhasználó azonnal megértse a honlap célját, az emberek mégis bizalmatlanabbak az olyan oldalakkal, amelyek címe nem hagyományos TLD-re végződik. Továbbá mivel egy új TLD-n azonnal látszik, hogy frissen készült el az oldal, ez nyilvánvaló hátrányt jelent az olyan oldalakkal szemben, amik már évek óta fogadják a látogatókat a .hu, vagy a .com címről.

Egyes domain regisztrátoroktól azt lehet hallani, hogy az új TLD-k jótékony hatással vannak az oldalak keresőoptimalizálására (SEO). Ez viszont nem igaz. A keresőmotorok algoritmusai nem veszik figyelembe a TLD-ket a rangsorolás kialakításánál. Ezek a domainek ugyanúgy csak a megfelelő keresőszavakra fognak megjelenni az általános keresés során, mint a hagyományos TLD-vel rendelkező domainek.

Számos megalapozott oka lehet annak, ha egy vállalkozó egy új TLD-n szeretné felépíteni az oldalát, azonban fontos különbséget tenni a valós előnyök és az üres felhajtás között. Kétségtelenül hasznos, hogy segítségükkel egy vállalkozás akkor is meg tud szerezni egy domain nevet, ha az már foglalt a régi TLD-kel. Tehát lehet, hogy foglalt a profivillanyszerelo.hu, de a villanyszerelo.pro még nagy valószínűséggel szabad.

Azonban azon túl, hogy több marketing opciót kínálnak a domain nevek kiválasztásánál, az új TLD-k nem biztosítanak semmiféle közvetlen előnyt a cégeknek. A Google szakemberei többször is megerősítették, hogy az újabb TLD-k nem élveznek elsőbbséget a hagyományos TLD-kel szemben, ha keresési helyezésekről van szó.

Ha azokat a kihívásokat nézzük, amivel az új TLD-k szembesülnek az adoptálás során, akkor nem valószínű, hogy az új TLD-k számottevő hatást tudnak gyakorolni a domain piacra. Ha egy új TLD-t szeretne regisztrálni egy könnyen megjegyezhető névvel, akkor nem fog csalódni, de csodára nem kell számítani.